"Двор от рози и бодли" - Сара Дж. Маас (ревю)

"Двор от рози и бодли"
Сара Дж. Маас

   "Двор от рози и бодли" е първата книга от поредица разказваща за Фейра- обикновено момиче от бедно семейство, правещо всичко в името на сестрите си и сакатия си баща. Животът на Фейра никак не е лек- сутрин става рано, прекарва деня в студената и страшна гора, за да хване нещо, с което да вечеря семейството й, а когато се прибере в скромната им къща, там я очакват неблагодарните погледи на сестрите й. Но макар живота, който водят да е обикновен и скромен, светът в който живеят е далеч по-интересен и пълен с чудатости. На север от страните, в които живеят хората, се простират обширните дворове на елфите - земя на магия и неограничени възможности. Фейра още от малка е слушала страшните истории, как хората са били роби на елфите и докато не се стигнало до голяма война и не са се освободили, хората са търпели всякакви унижения и изтезания от Великите си поробители. Но тези времена отдавна са отминали и почти никой не е виждал елф в земите на хората, докато един ден докато е на лов, Фейра не се среща очи в очи с огромен вълк, чийто произход не може да е друг, освен елфски. Тя е изправена на кръстопът- да убие вълка или да избяга възможно най-бързо от гората. Но духа на Фейра е силен, а и клетвата, която е дала, да се грижи за семейството си, не и позволява да си тръгне с празни ръце от гората. Тя използва единственото си оръжие, което може да убие елф и ... го прави. Но след този кратък миг, животът и напълно се променя. Фейра трябва да се премести да живее в Притиан - земите на елфите, за да изкупи вината си за убийството на вълка, но тя не знае, че всъщност тя е тази, която съдбата е предопредилила да спаси света и на хората, и на елфите.

-Тази картина ми напомня на това.
- За кое? - прошепнах.
Той свали платното и ме погледна, погледна вътре в мен.
- Че не съм сам.
***Спойлер***
   Това, което наистина ме впечатли в книгата, не бяха само уникално изградените персонажи, всеки отличаващ се със собствен характер и силен дух, но и самият сюжет, който те пренася в един свят, където всичко е уникално красиво, като роза, но когато се вгледаш е пълен с бодли, както самата главна геройня- Фейра, се определя. 
Предполагам, че животът ви ще е по-лесен, ако се махна – казах, извърнала поглед. – На кого му е притрябвал някой, покрит с бодли.
   В началото на книгата мислех, че Фейра ще се влюби в дясната ръка на Тамлин (Върховния елф в двора на Пролетта) - Люсиен. Но колкото повече напредвах в книгата, толкова повече се убеждавах, че Люсиен е по-скоро по-големия брат, на който може да разчита Фейра, а този който наистина заслужава сърцето и е Тамлин. Той е върховен, не само заради силата си, но и заради доброто сърце, което носи. В него се вижда чувството за справедливост, което диктува всяка негова постъпка и желанието му да носи добро на хора и елфи, не да разрушава, както са правели предците му. И той също като Фейра се изтерзава, от всяко убийство, което е длъжен на извърши и се проклина за всяка капка пролята кръв. 
  Амаранта - злодея в книгата, ми хареса много, защото ме накара да я намразя, още преди да се е появила директно в книгата. Всички неща, които правеше, всяка нейна дума, жест и мимика, предизвикваха отвращението ми, което е прекрасно, защото точно това прави един злодей добър, когато го намразиш още преди да е заговорил. 
 Книгата завърши много неочаквано за мен, въпреки че очаквах Фейра да се свърже понякакъв начин с Върховния елф от двора на Нощта, заради заглавието на втората книга от поредицата - "Двор на мъгла и ярост". Смятам, че това ще е един от конфликтите засегнати във втората книга, която очаквам с нетърпение да започна да чета. Надявам се също Фейра да успее да се пребори с вината, която я разяжда, заради убийствата, които трябваше да извърши под натиска на Амаранта. Но това, заради което заобичах края на книгата (освен, че ме държа под напрежение през цялото време), е че Фейра стана Върховен елф, също като Тамлин и двамата доказаха, че любовта между различни е възможна и ако издържат предизвикателствата, ще получат желаното щастие (а и ще могат да са заедно завинаги).

***Край на спойлера*** 

   Мога смело да заявя, че обожавам тази поредица, въпреки че съм прочела само първата книга. Тамлин и Фейра ми показаха, какво е истинска любов и какви саможертви трябва да правим, за да защитим нещо, което обичаме. 
Някой ме търсят цял живот и пак не ме намират,
други аз целувам, а те на прах ме сриват
Понякога докосвам тези с красота и мъдрост,
но винаги ценя онези с много дързост
Ръката му е нежна, ако съм приета,
ала отхвърлена, мога да убия човека
Всеки мой удар по сила е славен,
но когато убивам, убивам аз бавно...


  Препоръчвам книгата на всеки, които харесва фентъзи книги, и на всеки които иска да се впусне в едно ново приключение с много екшън и много неочаквани обрати. 


Натали 

Оценка: 9,5/10

Коментари